Bugün Benim Doğum Günüm


Bugün benim doğum günüm.
Hayatımı düşünüyorum. Geçmişi; yaşadığım günleri; zorlukları, başarılarımı, içimde uhde kalanları, hatalarımı, sevaplarımı… Yaşamım bir film şeridi gibi gözümün önünden geçerken geleceğe daha umutlu, daha güvenli girebilmek için hayatımın muhasebesini yapıyorum.
Ne çok kalem var bu muhasebede… Yaşam ne çok şey sunuyor bize. Bir ömrün, ölüm hariç sunduğu deneyimlerin sınırı var mıdır?
Ömür dediğin iki nehir… Biri zorluklar, mücadele; diğeri güzellikler, sevinçler; iyi ki yaşadık denilen anlar, umutlar, heyecanlar; yorucu zamanlar…
Evet, yaşam da tıpkı zaman gibi... Gece ve gündüz; karanlık ve aydınlık…
Evet, bugün benim doğum günüm.
Daha birkaç gün önce fotoğraf albümlerini karıştırırken, hayatıma giren dostlarımın, arkadaşlarımın, aile bireylerimin ve ufak kırgınlıklar yaşadığım kişilerin resimlerine baktım.
Yaşamımda, diğer insanların ne kadar önemli olduğunu bugün bir kere daha düşünüyorum. Rahmetli anne, baba ve ilkokul öğretmenim; can arkadaşım, yoldaşım sevgili eşim; biricik kardeşim; okul arkadaşlarım, meslektaşlarım, mesai arkadaşlarım, asker arkadaşlarım…  Hepsiyle beraber ne güzel günler geçirmişim.
Geleceğin güzel günler getirmesini dilerken, geçmişin özlemiyle kırgınlıklarımı unutuyorum. İyi ki varsınız diyorum; iyi ki varsınız ve yolumuz kesişti.
Eski doğum günlerimi düşünüyorum. Üflenen mumları, iyi dilekleri, hediyeleri... Geleceği umut ediyorum. Birlikteliklerimizi, yaşayacağımız mutlu günlerin hayalini kuruyorum. Umudun bu gücü heyecanlandırıyor beni.
Yaşamın sihri, umut. Bugün, bu doğum gününde, muhasebe yaptığım şuanda dudaklarımdan kayıveren sihirli sözcük... Belki de en büyük gücümüz. Gelecek güzel günlerin ilk habercisi.
Umut, biraz da diğer insanları kapsamalı. Güzel günler, sevilenlerle paylaşılmalı. Hayaller, ortaklaştırılarak kurulmalı. İnsan, ayrıca başka insanların gözünden de kendine bakabilmeli. Yaşam denilen gökkuşağına gönlünü açarken, yaşama kendi rengini de katabilmeli. Hem birey olmalı hem de toplumun bir üyesi.
Umutluyum. Geçmişte yaşanılan güzelliklerin gücüne inanıyorum. Yaşanılacak anıların umut getireceğini biliyorum.
Bugün benim doğum günüm sevgili Dostlar,

Emek verdiğim geçmişi, umut ederek geleceği düşünüyorum...
 
 
Ali Kamil Uzun, CPA, CFE, MA, CRMA, CAC
Türkiye İç Denetim Enstitüsü Kurucu Başkanı

Yorumlar

Dünya Dönüyor dedi ki…
Bugün de benim doğum günüm.çok güzel yazmışsın.:)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Baba sözü…

Hoş geldin yeni yaşım!..

SAWYER'S İç Denetçiler için Rehber Kitabının Türkçe Çevirisi Üzerine...